1/19/10

'Contest Oh Kunci! by Arieza'

Oh kunci,
Jelmakan susukmu,
Tunjukkan dirimu,

Tiada saat bergurau senda,
Tiada masa mengatur nista,
Tiada madah seindah “sayang, dimanakah kamu”,
Atau “darling, mari kemari”,

Kerna kini aku kesempitan,
Kesempitan masa yang terus berdetik laju,
Begitu cemburu dengan “aku dan kamu”,

Oh Kunci,
Aku rindu sayang kamu,
Tolonglah aku bantulah aku,
Tunjukkan tubuhmu walau sekali,
Dimanakah kamu melabuhkan dirimu,

Aku perlukanmu,
Sangat-sangat membutuhkan kehadiranmu,
Bagai pungguk rindu kan bulan,
Bak Bunga hilang harumnya,
Tolonglah aku,
Walau untuk kali ini sahaja.

Oh kunci,
Dimanakah gerangannya dikau,
Sesungguhnya kehilangan dikau dikala ini,
Adalah sesuatu yang menyiksakan,
Membebankan,
Memualkan,
Meloyakan,
Dan perasaan yang segerombolan dengannya,

Jika kau tak datang,
Dalam masa beberapa minit lagi,
Tanpamu-aku terpaksa membanting kudratku,
“Hanya Aku” yang tahu gundahnya hati ini,
Untuk menuju ke destinasi-kantorku,
Tanpamu……..

Walau Bas mini bukan tandinganmu,
Hanya dialah pilihan hatiku walau terpaksa,
Kerana…..
Hari ini…….
AKU ADA PRESENTATIONLAH!!!!!
Mana kunci kereta aku ni??,
Arghhhhh…..


Jom Join Contest Oh Kunci! by Arieza!

9 Komen Bernas dan Pedas!!:

|.a.r.i.e.z.a.| said...

tq for joining the contest! :) hehehe nnt i umum d winner on the 22nd k :)

Boyz said...

baik!!!

wahahhaa...tibe2 plak aku rase macam dah menang kan!!! wahahha....

budus!!!

seronok gak kan wat2 mende ni...

Anonymous said...

hebatnye kamu!!!

berpuitis, tapi difahami...jelas dan terang...

ringan dan tidak berat dengan unsur holistik...

tersirat dan tersurat balance....

Boyz said...

tenkiu...g ar bace hok org lainnye gak...best gak kot....huhuh

missgee said...

Betul tue..
orang lain punya lagi best :P

P/s: Semoga Berjaya (^.^)

Boyz said...

tau xpe..hehhe....u too

|.a.r.i.e.z.a.| said...

heheh so cmne ngn presentation hari tersebut? hahah dek kunci keta xde, kot2 xdan nk present :p

Boyz said...

naik bas je...hhheee....la ni dah ketemu semula...kat bawah sejadah....adehhh..

sEapUt "c@ said...

boyzz, text msg kat aku... aku langsung x hengat no phone ko nie.. bile nak men boling neh!..

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você