6/3/08

Malaysia yang kian kecil

*akulah mat rapid*


semalam kelas aku abis lambat...kekira pukol 6.30 ptg....macam biasa aku (dan arman)akan berjalan ke seroja dan menunggu bas rapid 603 (mat rapid ma...!)..kekira 2 minit aku kat situ,bas datang...aku pon naik..

seperti biasa bas nih akan turun kat sec 2...kekira dalam 10 minit, datang plak bas rapid 529...aku dan arman pon naik ar bas tuh....tapi aku turun kat pkns dan arman terus ke stesen bandaran.....lepas beli belah kat cold storage sacc, aku pon berjalan ke dataran bandaran yang terletak kekira 150 meter dari sacc tuh..untuk pulang ke rumah..(macam karangan darjah tiga kan!)

dalam menunggu bas 602 plak, hujan turun dengan lebatnya....tetiba banyak arr orang myanmar berlari2 anak ke arah stesen tuh...*uikz ape nih? ade konsert ke aper? makin lama makin ramai dan akhirnya penuhlah stesen itu dengan warga myanmar pada pukol 8.00 malam....orang kita boleh kira dengan jari...atau tak boleh kira langsung sebab tenggelam dek kebanyakan orang depa...!!



teringat aku kenangan jejalan ngan gapur kat klang...macam nih gak arr feel dia...rasenyer terlampau banyak arr orang2 asing nih...aku cuma risau shah alam akan jadik macam klang tuh...kepada sesapa yang tak paham ape yang aku cakapkan,cuba pergi klang sendiri...mesti korang akan rase seperti berada kat luar negara...hehehhe....terlalu banyak pendatang asing...



aku nih bukan nyer anti pendatang asing, tapi kekadang tuh x selesa.....dah tau baju basah, takyah arr nak berkerumun keliling aku pasti nak gesel2 plak...hish...then isap rokok tuh, kalo asap tak hembus kat aku takpe arr...nih habis baju aku berbau rokok suria dia....pastu cakap bahsa dia yang aku kurang paham sangat kekuat...macam cakap ngan aku pong ader....huh!



so setelah aku buat kajian, kepada penduduk shah alam terutamanya yang naik bas 602, sila ambil perhatian:

1) jangan ambil bas 602 pukul 6.15ptg ke pukol 8.00mlm...time nih group bangla akan beramai-ramai naik bas dan rebut2 kerusi...*macam main musical chair tuh!
2) kalo rase nak naik bas ngan group indon plak silalah naik bas time 4.00 ke pukol 5 tuh....pasti korang akan mendapat bauan suria yang kuat...
3) dan kalo hujan plak pastikan kita tak dudok kat area yang paling banyak kerusi...budak myanmar suka main hujan dan gesel kebasahannya....nyesal...!

p/s: takyah g luar negara dah dapat feel tuh!

5 Komen Bernas dan Pedas!!:

Anonymous said...

suka main ujan gak

Anonymous said...

tak suka klang...!!!

Anonymous said...

woahhhhh....geli maaaa!!

Anonymous said...

di UAE.. bilanagn pekerja asing lagi ramai daripada penduduk tempatan.. so.. bersedialah menghadapi kenyataan ini selagi kerajaan masih membenarkan kita menggunakan tenaga kerja dari luar... dan.. rakyat malaysia sepatutnya sedar akan pekara ini dan...semtiasa menggunaka peluang yang ada dengan sewajarnya..

Anonymous said...

kalau aku naik bas lain x pe ke??

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você