6/2/08

Bee and KLIA

first of all, i would like to say sorry to mr bee for this posting...i just cannot help it....aku dah ade kat situ, so terasa gak arr bahangnyer kan!!!huhuhuh(gelak pastu pandang lantai..)..btw, bukannya nak crite pasal ko..just rentetan dari pengalaman aku ngan ko semalam kat KLIA yang "hebat" itu...ooppsss, maksud aku "sangat hebat" yer!!...untuk kesedaran bersama..*pesanan khidmat masyarakat ini dibawakan khas oleh boyzzzzzs.blogspot.com*

pengembaraan aku semalam bermula pada pukol 6.30 petang dari shah alam..selepas makan kat hijazi sec 2(wah...semua kedai kat sec 2 dapat promo free kan!!)...aku ngan bee dedua order nasik goreng kampung telor mata....(ermm, nanti aku citer lain dalam segmen jom makan2 ek..)...

**k sambung balik** dari shah alam kami terus je ke KLIA...

sebenarnya bee ada hal kat shah alam, itu yang dia datang shah alam...then dia kena ke KLIA untuk uruskan pekerja asing yang masuk ke malaysia nih.....sebab aku nih macam very the Human resource punya orang, dia pon bawak aku skali...senang nak berkomunikasi ngan bebudak myanmar tuh!!!hehehe...kembang sket...bee nih keje ngan syarikat *censored*.. so kena arr wat keje2 yang sungguh memenatkan ini...hehehe...keje dia nih mmg penat...sian bee!!
kalo korang dapat peluang ikot dia, korang pon penat...g imigresenlah, jumpa klien arr, keje bodow2 pon kekadang dia yang buat...hehhehe...aku mmg respek ngan si bee nih....(wek...muntah sket!!)

sampai je,kat area car park,level berapa ntah....kami lepak kat ali maju...satu2nya mamak (dan restoran murah) yang ada kat situ...(sila cari mamak ini kat area luar ye...!)tunggu jap..bee cakap tak bley amik lagik warga asing tuh....then...tunggu lagik...*cengkerik berbunyik**biasa arr, banyak prosedur yang kena dilakukan...aku pong tak paham sangat, tapi sbb dah selalu aku ikot bee nih, aku wat pepaham jer arr...mmg slalu gak aku kena jadik batu tunggol kat situ.....tunggu urusan nih selesai....ermmm selalunya paling cepat pon...sejam setengah....wooooow!

bila dah selesai, beg si budak myanmar nih pulak masih ade kat dalam lagik.. (nama dia cho cho ....huhuhh...macam nama jajan je kan...*jajan bermaksud cekedis!)...ade problem aper ntah...besar sangat kot beg dia...sampai tak muat nak bawak masuk...huhuhhuh...so, kena arr turun balik...(masuk dalam)..

*banyak orang kat situ yang giler*asik pandang aku je.....naper ek?huuh

sampai kat situ plak, kami g kat kaunter tuh, cerita arr problem...so si bee nih arr yang kena cerita semua tuh bawak cho cho tuh...aku plak kena jaga seorang myanmar nih yang takder problem...kami bercerita arr....aku cakap bahasa melayu dia cakap bahasa mnyanmar....tapi ade gak bahasa melayu yang dia tahu....hehhee...dah studi bahsa melayu katanya!!!
dalam aku bergembira bersembang dalam bahasa ayam-itik tuh....bee datang sambil menyumpah...uiksss ape nih
bee : **&^%&$$ betoll arr!!
aku: naper? siape yang %%^$& tuh?
bee :pompuan jage kaunter tuh....
aku: nape plak ngan dia...muka dia buruk ker?
bee : buruk tuh satu...perangai dia tuh mengalahkan beruk kat zoo
aku : ye ker..* aku jeling kat pompuan yang entertain bee tadik!!.(haah ar..muka dia scary wooo)
soalan: kaunter atau kandang beruk??
bee: pinjam henpon ko yang hebat tu jap...ko nampak hensem dengan henpon tu
aku: nah amik arr!! jangan lupa gosok gigi * senyum..
~skrip diatas nih aku wat sendiri...lupa :P
selepas dah selesai..
aku: nape marah2? aku tak paham arr!
bee: pompuan tuh...%^&%* betol...
aku: ye arr aku tau...tapi naper?* senyum lagik
bee: dia soh aku call orang mas tuh. cakap pasal bag si cho cho tuh....aku pon call arr...guna henpon ko yang hebat tadik (ayat tambah gak nih..)
aku: then?
bee: then aku cakap arr aku dah call mas...pastu dia buat muka..
aku: ok...then
bee: dia call mas...kot!....hish geram aku...
aku: nape geram?
bee: ye arr...dia ingat aku tipu kot...pastu dia call mas...lebih baik depa call jer dari awal tadik...takyah sesusah aku nak pinjam tepon ko kan....buang masa jer...sama jer pon....
aku: haah..macam *^%&%$ kan?
bee: lebih hebat yer...!!
(ambik pas, amik beg, hantar pas, kuar, antar bebudak tuh ke myanmar...balik)
*erm.....fuh..penat mengarang!!
kesimpulannya, bee menyatakan kekesalan terhadap beberapa perkara berikut:
1) masa buat kerja lama sangat..macam nak tunggu baby kuar dari perut orang mengandung!
2) lembab atau saje buat2 lembab
3) suka buang masa dan suka buang masa orang lain
4) berangan cantik dan tiada hormat orang lain ..
dan banyak lagik yang perlu diperbetulkan...

bukan ape....kan ke kite kena berbudi pekerti....takkan nak melayan customer macam layan adik depa kot...even kalo adik depa datang situ pon sebagai customer depa takleh layan camtuh kan...bukan nak mengomel ke aper...tapi cuba arr buat yang paling baik....kadang tuh ade ngan muka2 skali....macam beruk!! so, to all of u out there good luck ngan keje memasing....mane tau aku terserempak ngan korang, boleh aku pepuji sket! hehehe..
p/s: beruk kat zoo pon pandai layan customer...bila orang datang zoo...
depa jerit2 menyambut kedatangan katanya!!! huhuhuh...



5 Komen Bernas dan Pedas!!:

Anonymous said...

rindu bee...miss u

Anonymous said...

bestnyer ko kan...bee tak pnah nak bawak aku. :P

Anonymous said...

wah.. msti bee ni hensem kan.. sampaikan ko sanggup ikot dier g KLIA... weh.. kenalkan la kat aku..

aku xpernh g KLIA...

Aku Insan Biasa said...

tetap nk promote aku kan..

Boyz said...

saje....

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você