6/10/08

Summit USJ


**what da?...ermm ujan ke ape nih?


its been a while since the last posts..well everybody got problems, evryone got issues, so do i!...my problems? well let it freeze with me..not yet to be told. Btw, thanks to those that msg me via phone (and even call) to alert me bout this unupdated blog!! well, need a break..rest for a while!(even drilling processes need muds to cool down the driller) whatever!!!

so, let me share a very memorable day in this month..as stated in the title it took place in Summit USJ on last SUNDAY!!!
(bahasa melayu ar balik...berterabur dah ayat aku...berangan nak jadik omputih!! wekk)

pada ari sabtu tuh, aku ade kelas pagi kol 9...(uik, sabtu pon ade klas gak ker? )well, aku amik klas HRM under encik zainuri, merasa arr klas 4 jam sehari, takpon klas akan dibuat ari cuti atau hari2 yang sepatotnya takde klass...hehhee...mmg itulah encik zainuri...nothing bad or weird thing about him to be told today, he is just nice, as other lecturer...kelas dia pon tak bosan sbb dia suka bercerita melalui pengalaman dan suka gak karaoke dalam kelas...hhehe..korang ade lecturer cam tuh?..tader kan...

ok, that is not the main focus...ape yang aku nak crite nih ialah mende yang berlaku lepas kelas tuh...

bee call aku dan katanya kat shah alam, so aku pon soh dia amik aku kat stesen rapid bandaraya..pastu kami g kuar jap jenjalan hinggalah dia crita yang dia nak ajak aku g SUMMIT esoknyer...ajak aku g umah dia, sbb senang nak grak sok..aku plak dah plan nak main putsal malam tu kol 12..so lpas berbincang dengan rakusnya, dia pon setuju nak tido umah aku...malam tuh aku main putsal...macam selalu, aku tetap terer..hehhee...berangan christiano!!
(k, melalut lagik...itupon bukan main story!)

esoknya kami bangun awal dan gerak ke summit pepagi...katanya program tu start kol 9.30 pagi..erm, lupa plak, sbenarnya kami ke summit sebab ade game bowling antara fc...ziela fc yang anjurkan..so kiranya kami nih wakil aizat fc arr...btw, aku just replacement kalo ader yang tak datang...malangnye semua datang, so jadik cheerleader je arr...huhh...sampai kat sana agak lewat, tapi tak start pon lagik...hoohooh...
so, pasal tournament tuh aku cerita nanti ek..posting lain..tunggu (skip!)
then, lpas abis program,kami jenjalan kat summit tuh..kirenye biasa je arr..(aku rase aku pes time kat situ..)..memula tu,agak batak,sbb macam semua benda ade kat situ...lelama rase bosan..sbb macam same je environment kat pas...pas elok lagik kot..(tetap promo shah alam!!)
then, kami pon nak balik...(here comes the thrill and punch line story nih!!)
naik kete je...kete takleh start..alamak...camne nih...cuba lagik..takleh lagik..hahahaa..bee cakap bateri kong sbb lampu tak tutop...haiyoh...pasang lampu di siang hari katanye...nak suloh kuman!huhhu...sori bee..
so kami pon turun makan ais krim jap(sempat lagik...walaupon risau nih!)..then kami tahan pakcik seorang nih mintak tolong "jump" bateri....

jump- aktiviti melompatkan cas elektrik dari kereta "a" ke kereta "b" dengan menggunakan wayar yang dipanggil jumper....

(sambung)..then try start lagik...tak mo gak...alamk...risauner....ramai gak kat situ nak tolong..orang lalu lalang, pak guard dan penjaga parking...huh!
then kami ucapkan trima kasih kat pakcik tuh..bukan sbb dah elok...tapi sbb dia wat muka...mungkin lama sngat kot...hehhe..takot bateri dia kena sedut arr tuh..hahahahha!!
lepas pakcik tuh belah, kam call semua orang mintak tolong..yang dekat2 je arr...hazz,farzz,akim bio, dan ano adik ryzal...huhuhhu...akhirnya ano ngan bf dia nak datang beri bantuan...fuh...
kami lepak je ar kat carpark depan summit tuh macam penjaga kereta...isap rokok, minom sembang, nyanyi...dan usha orang...hehhe..tetap melilau walau risau...kuakuakua...
tetiba mr bad tepon..nak ke shah alam lepak katanya..ajak aku...bila aku crite mend nih...dia terus datang sini, tak jadik ke shah alam terus....hehehe...sbb kalo aku tade tak best..hohohoh..
(terus tunggu)...
kekira pukol 5 lebey mr bad sampai...ano pon sampai ngan bf dia... so try jump lagik bateri tuh..tak idop gak...usik itu ini, tekan itu ini, tak idop gak...then tetiba...(punch line kedua)
"alamak...babi btol arr!!" bee ngamok
"nape?" tanye aku macam pencari babi yang ilang..
dia tunjuk je ke dalam kete...ya Allah..kete terkunci plak..autolock!...kunci kat dalam...handbrake dah tarik..camner nih..kete lain nak kuar nanti....huhuh...so mission kali ini nak bukan pintu sebelom tuan kete yang dihalang tuh sampai....so, aku disuruh beli pembaris untuk wat process membukak balik pintu...alah mcm pencurik slalu wat tuh....
then, cuba gak...takleh..keliling nih makin ramai nak tolong nih...silih ganti orang datang..ade gak yang sekadar tanya (dan buat muka) pastu blah..hehhe...then, ade sorang mamat nih datang kat kete yang terhalang tu...alamak tuan nyer dah balik....so, kene ar tunggu jap...
aku tak tau nak watpe, so aku g cari tukang wat kunci (locksmith) kat summit tuh...kiranye kena bayar 50 ringgit kalo dia bukak...tapi tak sempat dia bukak mr bad dah bukak dulu...so aku cancel balik ngan amoi tuh...hahhaha...padan muka ko....hahhaha...tak dapat duit..padan!!!
k, satu masalah dah selesai, pintu dah bukak, dan boleh tolak kete....dan kete yang nak kuar tuh boleh kuar....hahhaa...tapi kete masih takleh gerak...
cuba cara lain plak...tolak...hahhaa..merasa arr menolak kete kat depan summit..korang pnah? tak kan...huhhuhuh... tak idop gak!!! camne nih!!!
(stelah beberapa kali menolak bersama ramai orang lain yang nak tolong tolak...) kami give up...
then parking kat situ je...then balik naik kete mr bad ke shah alam....
fuh.. sngguh dasat kan...ari yang mmg takkan aku lupakan..bukan the worst day, but sweet and sour memory with bee and summit...hhehehe
p/s:then malam tuh kami lepas tension kat pakli...makan, sembang, gelak kekuat....hehhee...semua order mee katong...sedap gak! thanks to mr daniel, hans, ej coz wat lawak...thanks for mr bad gak for the ride...thanks to ano and bf dia,jojo...to all yang tolong....hohohoh..








9 Komen Bernas dan Pedas!!:

Anonymous said...

wow... menarik sangat!! macam dalam drama...dan bee jadik pelakon utama...hehhe

Anonymous said...

boy ko tak ngamuk2 ke? kan ko tak suka mende leleceh ni...yang aku tau ar!hehhe...ke, ko dah jadi baik..hik.

Aku Insan Biasa said...

thanks boy.. sbnrnye.. aku tggu posting Bowling tu.. ye ar.. aku tggu.. ade probs katenye... walaupon.. huh... kang aku x nk bace bru tau.. (ha.. cuak la tu.. hahahaha)

Anonymous said...

cite ape ni.. x besh lngsng... huh

Anonymous said...

haah...x best langsung, nasib arr boy nih ensem..huhuhh...sayang boy...takder muka ko ke..semua posting tutop muka...naper?

add_asyraf said...

kesian nye die...huhu...

Budi said...

pnjang sgt plk..
juling mata nk bca drama ni.
aku bg 1 bntang

Budi said...

hmm..
takder ape nk komen

Rizal Hashim said...

Haodi kna bg bintang ke? Klu xde bintang consider bg bintang ke? ape aq merepek ni) where's pic? boring!!!

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você