6/14/08

Taman Negara featuring 5 penyibokzz

Akhirnya..(merasa lah korang...kena baca post yang panjang nih...ambik ko!!!)...dapat jugak aku freekan masa aku yang mmg selalu bz nih untuk entertain my own blog...and of course all of you...hehehe....and...lepas aku tengok balik blog aku...Wow….hebat sangat…disebabkan undian anda…komen yang tertera untuk posting lepas menjangkau 80 komen…huhuu…banyaknye…tak pnah posting sebanyak itu…huhuh..(sah2 aku yang suruh korang pilihkan!) so, aku capkan jutaan terima kasih diatas kesudian korang untuk membaca dan meng “hand-on” blog aku nih…hohohooh…

Seperti yang dijanjikan..kita akan memilih topic untuk kali ini berdasarkan undian anda(lebih tepat undian korang je…) yang terbanyak…so sebelum kita proceed lets look at the results:



*sorry..guna paint jah!...x clear sangat*


Seperti sudah dijangkakan topic taman Negara dan bowling akan menduduki 2 tempat teratas dengan masing2 36 dan 29 undian…memang perang undi kat dlm blog aku amat menakutkan…mereka sanggup menggunakan tektik kotor untuk menang…ada juga yang sanggup berlapar dahaga..(bernazar katanya)…hehhe…gurau!...makan=9;cinta monyet=3;clubbing=1;kawin=1...

So, jom kita tgk topic kali ini.."Taman Negara Merapoh…featuring 5 penyibok!" (suara doraemon)..Jom jalan2 (suara kak maria!..huhuh)....



*paint lagik...huhhh..kepada sesape yang macam terer bab2 arts nih ajar arr aku!!!*


Ekspedisi ini merupakan satu kemestian kepada semua pelajar biology tahun pertama yang mengambil matapelajaran ekologi. Peghayatan terhadap persekitaran,hutan rimba dan hidupan selain manusia amat penting bagi memahami sytem ekologi yang sering berubah.(macam dalam rancangan discovery channel kan!)..pada setiap semester, para pelajar akan dibawa kemerata destinasi…dan destinasi yang dipilih kali ini ialah….jeng…jeng..jeng ;National Park!!!


*Selamat datang ke Taman negara!!! (model ini merupakan model berbayar ye...sila jgn "crop")*


Ekspedisi ini diketuai oleh lecturer matapelajaran ini, iaitu cik widad(dah jadik puan ye awal sem lepas…huhuh…dah kawin..selamat pengantin baru!) dan disertai oleh lebih 50 orang pelajar tahun pertama…dan tambahan 5 senior penyibok..iaitu a,b,c,d dan e…sorry nama tak boleh dipamerkan kepada khalayak ramai..akan mengaibkan golongan minority tersebut…mereka yang lebih dikenali sebagai GTN ini telah melantik diri mereka sendiri sebagai fasilitator merangkap pengawas bagi mengawasi junior2 mereka…huhuhu…polis sangat!..


Terus sahaja ke Taman Negara: (bertolak dari shah alam pagi,sampai malam…malam sangat…jauh ye dan campor sesat..nasib ada pengawas 5 orang..boleh arr gak mengawal keadaan cemas didalam bas, menghibor,menemani pakcik driver.. serta bertanya jalan..)


*Penat tau dudok je dalam bas nih berjam2!!!*


sesampainya disana kami disambut gembira oleh abg hutan tuh; tgk pics lagik!


*group abg2 dan akak2 cikgu yang join....sape paling glamor kat situ?*


>>>(oklah...esoknya...selepas dah dapat chalet dan tido!!!)


aktivit pertama kami disana adalah ber"jungle tracking" dengan diketuai oleh saudara nawawi..beliau merupakan seorang yang sangat berdedikasi dan amat berdisiplin...hehehe...jika anda ada masalah dengan komputer anda boleh jumpa beliau...(sila cari nawi dalam gambar..)


(sila baca dengan nada majalah 3)
Yang pasti keindahan hutan Taman Negara ini memang amat memukau. Sejak aktviti pertama dijalankan, memang semua pelajar sudah mula menunjukkan rasa terpegun, dan diam membisu menikmati keindahan ciptaan tuhan…Penjelajahan bermula dgn aktiviti jungle tracking yang menemukan pelbagai species tumbuhan dan haiwan yang berbeza dan unik..bau2bauan hutan sememangnya menjadi tarikan utama didalam hutan…dicampor dengan bau tahi dan kencing gajah yang merata…pengembaraan kami bermula dari “Rentis Gajah” , menyusuri hutan belantara menuju ke gua kelawar, dan akhirnya kembali ke “Rentis gajah” tadik…


tengok pic lagik>>>> *gigih ye....berlari2 anak dihadapan kamera amat penting!!..hehehe*
*jangan arr amik gambar i, tak make up nih....hish..ok tak muka i?*
*excuse me...aku nak tangkap gambar pokok arr tahi betul arr*
*wow...wow...menariknya.....kan..!!!*
*species yg menjadi tarikan ramai...semua nak tangkap gambar dgn pokok nih*

(kat area gua yer...)..

kami semua begitu teruja untuk mengexplore gua2 nih...antara aktiviti yang dirancang untuk kami disini ialah, menyanyi beramai2, menari, mengumpat dan bergambar...huh...boring btol...takder keje lain!!!>>>> pics

*ke kiri sket kepala tuh...1...2...3..*
*amin: camner nih? kite dah sesat...
ucot: jangan risau...aku kan ade!
nawi:rilek jah...demo nih...*
*powerpuff girl....hehehe...comelkan!!! sangat*
*kelawar kat dalam gua tuh...*
*gua tuh...di bahagian dalam*
* A: alamak gelap arr takot nyer...
B: jangan takot...mari dekat aku*
*gambar lagik*...hishhhh...nak balik dah nih...

Antara aktivit yang aku suka kat sana ialah....hahaha...mandi sungai!!!
Esok nya, kami dibawa ke sungai untuk aktiviti “pelampung kat sungai”…ade term inggeris dia lupa aku…"tubing" kot…ntah…tapi sebab aku tak deras dan dalam aku resist to join…so aku just tunggu bebudak nih kat hujung sungai…(depa start kat atas…aku tunggu kat bawah..jauh ye..)…so aku ngan bebudak lain yang tanak join aktiviti bebudak tuh, main ar mandi2 kat bawah tuh…sampai lebam satu badan.
Lebam= bengkak,sejuk,pucat,biru

*perhatian ye...bukan semua yang pakai life jacket tuh tak pandai berenang!!!*
*macam kelas renang je kan...hehehe..*
Malamnyer tuh panggang ayam dan ikan… >>>>>

*erm...kenapa yang masak cuma 3 orang....bergambar 5 orang..hohoho*

*pertandingan muke comel.....dan pemenangnyer...jijol!!!baju biru tuh...sesuai!!

oklah...menarik kan....!!!semua aktiviti tuh diatur mmg untuk bebudak yang amik ekologi je....tapi penyibok2 tuh nak join gak....sebab ape?...sebab best sangat...hohoho....kalo korang tak caye...pegi arr...

*nak balik dah nih....*
*dalam bas....biasa arr...bosan2 kan...*
*in memory...memoirs of geisha....hukhuk*
*purak2 tidor...ptuihh*

oklah...dah abis pon segmen jalan2 kite minggu nih....sorry for the delay...(i mean it)...sgt sibok ngan test...dan mende lain....thankssss to all reader...dan kepada yang dah lama tunggu tuh....harap korang puas ati...kalo tak, memang korang bukan pencinta alam....huhuhh...(atau korang nih bengap!!huhuh...)

soalan cepu emas:


1)kaki siapakah ini?kenapa kaki itu burok?

2)kenapa mereka berpayong? dan kenapa mereka bergaya ala2 model payong?


p/s: all story and pics were credited to cameraman and people in the pics...thanks so much..."asta lavista bebeh"...(bebeh bukan sejenis kuih ye..)

29 Komen Bernas dan Pedas!!:

Anonymous said...

siapakah 5 penyibok tu? aku nak tau...!jom main teka2...boy kalo btol boleh bagi adiah tak? bawak g jenjalan kat petrosains ke...aku teka salah seorang nyer adelah ko!!!

Anonymous said...

wow....lama nye nak publish.....nasib panjang dan best...aku dah curik pics dalam ni!

Anonymous said...

salamzzz...selamat berkenalan..saya baru masuk blog ni, first time...salam pada semua...nak kawan ngan anda semua..best kan kat sini!

Boyz said...

selamat datang!!!....amik arr pics tuh kalo nak...

Anonymous said...

boy...boboy...lame tak tgk ko?...heheheh....ko makin ensem kan...

Boyz said...

kepada semua yang kenal aku, aku lupa nak sensor muka aku...so, anggap sahaja itu bukan muka aku...dan polisi blog ini ialah "takyah bagitau orang" siapa aku...!! thankss...

p/s: Anggap je muka aku yang paling tak jelas...hehhehe

Anonymous said...

untuk soalan cepu emas;
1) kaki dia mmg burok
2)berangan!!

hehehe...jgn marah...

-budak physic uitm-

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

klo nk tau..kaki tu buruk sbb boy la..cube tnye die apekah yg terjadi..

elehh dk fizik jeles..cos dorg xde model2 pmpn yg best cm dk bio..huahuahhu

add_asyraf said...

soalannye...mane featuring nye???and post nie kan...macam tunjuk org dari view tmn negara...tension...letak pic hutan cepat...ape ape pun...boyz mmg best...so i rase i undi paling banyak...xde hadiah ker???huhu...

Boyz said...

huhuh..aidil,namepon featuring...bukan main focus...heheh..lagipon bebudak 5 orang tuh mmg ade dalam banyak pics tuh...cuma aku tak wat detailss...satu sbbnya melindungi golongan minority ini....sbb lain ialah bz...heheh..doakan aku dapat A untuk HRM ek..pekse 25hb nih!...erm....kan banyak pepokok kat tetepi tuh...jgn focus kat orang2 tuh..hehhe...aidil, ko skrang makin sihat ke?hehehhe

add_asyraf said...

terima kasih bebeyk...amin...moga ko dapat a dlm semua subjek...and tolong ler jgn gune aidil kat sini yer...asyraf lebih mesra...gituh...huhu...aidil tue private sgt tau...nie mesti kerja si ryzal nie...huhu...siap die balik jb nanti...btw ko antara yg 5 tue kan...huhu...

Boyz said...

hohooh...ko nih main teka jah...dok baik!

Anonymous said...

ingtkn best sgt la cite pasal mende ni... mcm cite dak sekola yg pegi "lawatan sambil blaja" bezanya.. kt tmn negra.. "Boring!!" aku ingtkn aku ni bukn pecinta alam.. n "bengap".. (ye la.. sbb x suke ngn artikel ni...) rupe2nye.. mende ni mmg membosankan.. siap ade undian.. (poyonye). huh... sape yg kate best tu.. mmg ar... (x bce betol).

aku ingtkn ade info pasal tmn negare.. tapi.. pasal kaki bercagu n pasal payung yg menjadi gilaan..

ape2 la.. btw.. x enjoy langsung...

Rizal Hashim said...

Ko ni mmg bengap kot...huhuhu...best je aq bace...ni citer pasal dak2 ekologi dari biologi la...ko xphm kot...pic pon byk...ko retarded ke? huhuh sory no offence...boy next aq nak citer pasal jom makan2 kat times sq plak...

Anonymous said...

erm...aku tersentak gak...sbb dalam commitee yang aku kenal nih ade budak yang macam ko

>>>>June 16, 2008 7:07 PM;anonymous

hello, if u dont like, move aside...byk lagi orang yang tau/pandai nak appreciate keje orang lain nak masuk blog ni.. aku sokong ryzal...dia bukan je retarded, tapi lembab..

boy keep on writing and rocking...dah cukup best dah tu...kita tak bley nak puaskan ati semua pihak!

-saleha-

Anonymous said...

caya arr boy...gempak sehh...penat aku tunggu berbaloi juge...tapi budak yang taktau hargai kerja ko, seharusnya kita pulau...hehhe..alah iggy (ignore)je..
erm..by the way, kalo blog ko ni tajuknye "Taman negara" mesti ko bagitau semua info kan...hehhe..dia taktau kot yang blog ko ni tajuknya "hanya aku"..

-peminat-

Anonymous said...

boyz, keep writing please!! to that anonymous yang bengap tu...please, tau nak tembak orang je..takyah lah ko nak hang out kat sini kalo jenis macam tu..Kalo ye pon nak komen, pahami tajuknye..Taman negara feat 5 penyibok!...dia takleh nak crite pasal taman negara (info yang detail..)sbb ni blog yang dibaca orang ramai,mesti ade nilai tambah...atau pasal 5 orang tu, nanti macam nak tribute plak kan...

so aku bagi boy 5 bintang for effort dan ko anonymous, negative 27 for that ungrateful manner..

-aku polis-

Boyz said...

uikzz..guys...its ok! jangan nak gadoh...biarje dia...mungkin dia tak basoh berak lagik kot...hehhe..sorry! k, by the way, aku mintak maaf kalo posting aku tak memuaskan..lagi satu, pasal undian tu,is my "marketing" skill to "hands-on" aku punye blog...sorry sbb aku belajar marketing!!! aku tak paksa..tapi bebudak yang sangat supportive ni, yang menceriakan blog aku...(thanks everybodi)..tapi aku takkan kecewakan ko..kalo ko nak tau pasal taman negara (details) ko boleh layari journeymalaysia dot com

kalo tak puas ati lagik, cari sendiri...hehehe..sorry..sesangat!

Anonymous said...

hahah what a rubbish comment from

>>>>June 16, 2008 7:07 PM;anonymous

i rse sume yg publish komen kt sni knl sape tu boy n 5 penyebok di tmn negara..by the way ni adlh blog peribadi boy..dh tjuk pn hnya aku. so outsiders yg xtau + xphm mksud kewujudan "hanya aku" ni..sile2 la....hurmm,phm sndri suda!

add_asyraf said...

matilah org tue kene hentam...pastu gune anonymous...letak ler nick yg org senang nak cari dah senang nak pukul die kan...huhu...sangat baling batu pastu sembunyi tangan...huhu...kutuk org pastu cabut...mesti die dah gerun sbb siap ade polis nie bace blog nie...ayoo...matilah...wakakaka...

to boyz...mmg post nie x best pong...wakakakakaka...gituh...gurau jah...best sgt...n thanks for the link...huhu...

-aku polis jugak-
larikkk...

Anonymous said...

bersabarla..ni la dugaan penulis blog amatur..kn boy?..huahuahua..brani la sgt die ltk nme asyraf oi..mau kne blasah reramai nnt..kwuang kwuang kwuang

Aku Insan Biasa said...

waahhh.. ramainye yg komen pasal tamn negara ni.. siap ade gadoh2.. mcm best je nih...

to orng yg komen mcm bagos tu... naseb baek x tau identiti ko.. kalo aku tau... aku ngn dak2 lain same2 akn belasah ko..
(ok x ayt aku ni.. gerun x?)

ape2 pon.. boy.. keep on blogging... kalo aku borink2 aku slalu bukak blog ko... (mksdnye.. blog ko ni menarik la.. hehehe)abaikan mereka2 yg hanye tau mengeji.. be strong ok.

Anonymous said...

siapa budak comel 2 boy?
rasa cm nak berkenalan ngan dia la
plss....
hensem sgt bdk 2..


-peminat budak comel-

Boyz said...

mane satu yang comel...ade ker? jijol ker?hehehheh..jijol somey sangat...wekkk

Anonymous said...

abg jijol comel........
nak sain...........
uhuk!

Anonymous said...

wahh..tgi saham jijoi kt sni yek..hehehe..pape nk jd awek die kne intrview dlu..nk borang sile jumpe i tao..




tipu jek..larikkkkkkkk !!!!!

Boyz said...

aku suka abg amin...ngan abg nawi!!

nak sain gak!!

Anonymous said...

ihik...ade gambo akuuu...cam haram, ni kne minx royalti nihs heheheheh. nway nice, nice, nice and niceee blog.keep it up. rajin ek kenkorg ni berblog...

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você