4/8/09

American Indulgence!!

Bile kite rase tak best dan tak selesa, segera2 lah memikirkan aktiviti yang mampu membuatkan kite lupe perkara2 tersebut. Ceria2kan hari kita dengan berfikir secara positif, dan menimbang tara segala perlakuan kite.....kerana, kadangkala kite lupe perkara yang paling baik dilakukan untuk mengelak perasaan yang x sihat itu adalah dengan mengambil ringan perkara tersebut!!
hmmmm.....agak berat pengenalan yang aku coretkan kali ini....well, aku bukannya berbakat sangat dalam berkarya ni...kekadang tu poyo je....tapi, sometimes kite perlukan ruang....space to feel secure....space to feel accepted...space to feel appreciated and of course....ruang untuk melihat diri sendiri....ape yang kite buat..dan ape yang kite fikir...atau ruang untuk menilai orang yang disekeliling kite, ape yang mereka lakukan...ape yang mereka fikirkan.....dan kemudian kite putuskan.....dimana kite nak meletakkan diri kite....masa, keadaan dan pilihan....
Dan posting kali ini adalah posting saje2 nak melepaskan rase x best dalam diri aku ni...hehehhe... lets START writing.......forget everything.......We will be fined!!! caiyok!!!
Oklah, sepanjang beberapa minggu lepas, di tempat aku ni, ade American indulgence week....so semua students ADFP and ACTP mesti melibatkan diri dengan program2 yang dilakukan sepanjang minggu itu.....dan sebagai tenaga pengajar yang baik dan aktif, aku pon joined beberapa program mereka.....sangat best dan menarik!!!!

Pada malam sambutan Halloween, semua students di "suruh" memakai pakaian ala2 scary...kan~~ so scary!!! aku ni plak, takde costume...so, bagi tak nampak lari tema sangat, aku pon pakailah sweater yg ade hood tu....dan tutup muke aku.....(supaya students tak kenal kannn)


so, dengan anggapan bahawa muke kami (aku, ryzal dan haodi...) agak scary dan tidak dikenali, kami pon merantau sekitar tempat program itu........untuk mendapatkan gula2, epal, dan cup cake free.....kann~~ so halloween.....huhuuh...tapi dr orang ni, akulah yang paling seram...sebab aku muke serius dan matang (muke tua)....bebudak tu plak muke kanak2...dan memang datang menyemat je.....huh...ptuih!!! Dalam perantau tu, adelah beberapa orang bebudak ni datang menghampiri aku dan meminta kebenaran untuk bergambar sama......heheheh..aku ingatkan sebab costume aku tu scary ke ape ke.....rerupe nye "sir, jom amik gambar jom..." <<< students aku dapat cam aku ma.....kantoii....muke aku x cukup buruk kot....

so, ape lagi, aku pom bergerak dgn kelajuan cahaya (sambil meninggalkan bebudak tadi tu terpinga2) ke arah booth "make up"....ramai students beratur disitu untuk dimake upkan.....hish....aku pon terpaksa guna kuasa aku.. "ok, everybody out!!! NOW!!!" and ask my student to "touch up" sket2 muke aku......hehhee..seronok die....once in a life time chance of colouring lecturer's face......hehhee.....aku tengok die...terseyum je......sampailah siap touch up....hehehhe....dan hasilnye........ TARAAAA....

*WOOOOOOO.......scary nyeer.......eceh...hehehhe*

Tapi lepas make-up semua tu.....tetap jugak ade bebudak yang nak bergambar2 ngan aku......ermmm....so, aku pon layankan je arr....malas nak g make-up dah.......dah berat muke aku ni......hish....hehehhe...
Satu lagi program best dalam minggu tersebut adalah "american parade"...best ya amat...hehehe...lagi2 aku jadik salah seorang juri...hehhee....pening jugaklah......hehehe.....
*kalau perasan....juri pon disuruh pakai topeng....heheh*
Tema parade pada tahun ini adalah "cartoon and movie"...memang meriah.....menarik dan lucu.....so, kesemua ADFP/ACTP classes paticipated.....let see picss...
*jackson~ cinderella story*

*glendale~super villain*


*Memphis~Zorro*

*omaha~sleeping beuty*

*irvine~ pac man*

*Honolulu~ the mummy*

*Florida- Super heroes*


*fargo-night before chrismast*


*denver~ sponge bob*

*delaware~101 dalmations*

*colorado~aladdin*

*chicago~snow white*

*arkansas~popeye*

*alabama~madagascar*

*california~ avatar*

*boston~Hell boy*

*austin~ mulan*
Adehhhhh....penatnye......kan~~~ hehehhe...yang pasti, mmg best parade tersebut...hehehe...oklah...tetibe terasa sakit perut plak...nak g cafe sat na....nak beli makanan....ok...cau cin cau!!!!
p/s: Gua conteng2 muke.....lu ade??/ takkan......huh....

5 Komen Bernas dan Pedas!!:

Zunaidi Dali Great Eastern said...

meriah betul kan?! tahniah la kt student2 tuh

Rizal Hashim said...

wei pic aku ade...hehehe...alamk rugi xdtg time parade...best la plak...pic time hawai mane?

Ah Wang said...

=D bagus gak *idea ni...
leh cuba!

@tune® said...

weh..syiok giler kolej ko nih..
kt mane?
spoting gle students

Boyz said...

adie~ memang meriah...sampai menjilat jari wooo

ryzal~ pics hawaian nite...x amik ma....huhhhu..

shamq GU~ cube je....heheh..kite combine ek...wat power rangers!!

atune~ syiok woo... xtipu....nama tempat aku ni ialah INTEC!! (banyak kali dah aku sebut kot...) di Shah Alam.

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você