6/19/08

Masalah & Binatang Peliharaan. (binatang btol ar!!!)

posting bebosan nih...hambik!!
*letak kat atas sekali as header/cover...? naper? toddy tod ...wawa.....huwa..*

Sejak dua menjak ni aku selalu dok umah, termenung, tgk tv, termenung lagik,mandi.....bla....bla..bla...termenung lagik! kesimpulan nye aku nak bagitau yang aku banyak termenung....well, kelas dah abis, tinggal tunggu final exam je minggu depan...maybe on 23th (or onward!)...so dalam ketermenungan aku nih banyak mende aku pk... dari masalah aku hinggalah masalah orang lain, dari kecik sampai besar, dan dari simple hinggalah yang paling complicated...huh...so aku wat beberape assumptions (well, ni aku nye pendapat, so jgn nak memandai carot aku ek!!):


1) Masalah mmg takkan abis. ari2 ade masalah baru...kalo tak masalah kecik, datang yang besar terus..huh...sakit!!

2)Kalau kite rase kite paling tak bermasalah, ade orang lain yang lebey free dari masalah...atau kalau kite rase kite paling bermasalah, ade orang lain yang lebey...better to be in the middle..

3)Kalau kite rase semalam kite bermasalah, tak semestinya esok kite masih ade masalah...atau kalau semalam kite free sket dari masalah,jgn berlenggang mengharap esok takde masalah...sorry ek...


p/s:masalah datang tanpa kite sedari atau mintak...kekadang kite carik,tercarik,atau "dicarikkan"...mungkin kite penyebab masalah tu...kekadang orang yang wat atau bagik masalah tuh..(manusia kan banyak yang saling membenci/jealous!!)....yang pasti Allah akan sentiasa menguji kite dengan pelbagai dugaan dan masalah..kecik,atau besar...simple atau complicated....hadapinya dengan sabar dan profesional...(seperti orang beriman...wahhhhhh!)

so what... if today, people come to you and say that he/she had a very bad day in their life...or you yourself go see them and tercerita all you messy...sebab, mungkin esok atau lusa, that specific action will be repeated (as fixed action pattern=a term in animal behaviour)...so,please be prepared to be human...human that can listen...and able to share...all the sad and happiness.....thats what we called as life and that is when friends are so important in our life (kan...) to be (so called) a good listener...that is the beauty of life and the mystery that sometimes unable to be solved by our baremind (otak yang kurang ilmu)...hehhehe...kan!...so mulai hari ini jom...kite sayang family kite, all friends..(dan tambah kawan baru selain tidak menyusahkan mereka....hehehhe..) dan cuba untuk terus menyayangi mereka....


selalunya manusia ni,bila dah tade baru nak rase sayang kan....(*nota tambahan= jangan tinggalkan orang yang kite sayang semata2 nak kejar orang yang kite suka)......ok.......*menung jap......(bunyi cengkerik)..... "Life is short!>>> tetibe je..."....ok stop pasal mende nih!

So.....(tarik napas jap)...bagi menceriakan kemendungan otak aku yang dah blurr tetiba (sbb banyak sangat pk pasal masalah2 nih...)...aku pon g jenjalan sekitar (bilik dan ruang tamu jah..)umah aku dan jumpalah beberapa binatang peliharaan aku yang dah lama aku tak nampak..(dah berhabok!).. letak merata2...so nak share sket pasal mende2 nih!


Ape? korang ingat korang je yang ade pets....setakat kucing ngan anjing (katak, tikus,zirafah,gajah....bla..bla..)korang tuh, aku tak batak. aku ade 7 pets yang special (sebenarnye lapan..toddy tod, seekor katak hilang..), sbb boleh bawak tido dan boleh masuk dalam beg...nak bawak naik airplane ke,hotel ke,restoran ke semuanya boleh....huh...hebatkan...and one more additional mystery-sexy pet yang bernama bobby.....k, so, jom aku knalkan kat semua binatang2 aku nih:


Nama:Sponge Bob The 1st
Age:setahun setengah (setengah=lebey 6 bolan ek..)
Asal: Toys R Us (Midvalley)
Hobby: Pelok tuannya masa tuannya tido


Nama:Patrick James
Age: Dekat Setahun
Asal: PKNS je...
Hobby: Buat muka bodow..


Nama:King Leo
Age: 4 bulan
Asal: Unknown (besday present!!)
Hobby: Menghias rumah


Nama:Green Flour
Age:setahun lebey
Asal: Time square (garage sales)
Hobby: Menyanyi...(huh...ngarot!)



Nama:Horsie posh
Age:Tak sampai 6 bulan
Asal: Unknown (adiah gak nih!!)
Hobby: Menari kuda kepang..kekeke..


Nama:Shah Setanizam
Age:7 Bulan
Asal: Sec 6....jumpe...hehe..
Hobby: menonton scary movie..

Nama:Doggy s
Age:2 tahun
Asal: sekitar shah alam (hadiah gak..)
Hobby: mandi...

p/s: semua binatang ini jantan...sorry, nih umah bujang lelaki ye!!..and not for sale...kecuali ade yang nak beli dengan harga yang mengaburi/merabunkan mata...huhuuh...

dan kat bawah nih plak...ialah binatang mystery umah aku;bobby the umang2...nama scientifc dia ialah "boylasian melayuaisters"..dia adalah jantan...umur baru beberapa bulan dan paling disayangi....erm...untung jadik umang2...

*bobby the umangeous*

kalo naktahu lebih pasal this bobby go to>>> http://www.ryzal87.blogspot.com

Attention: Kalo aku tak sibok lepas ni aku akan akan selalu wat posting, at least 2 hari sekali..kalo sibok mungkin seminggu sekali...takpon....sebulan ke...hehhe...so kalo aku terlupa,ingat2kan aku ek...sekian...terima kasih

12 Komen Bernas dan Pedas!!:

Aku Insan Biasa said...

kan... dh update ropenye..

mm.. suke sgt ko cite pasal maslh tu.. mcm ckp pasal aku je.. wakakaka.. ye la.. pndgr yg baik kan.. (wpn.. mse tgh cite.. ko bz ngn sms n scaning) hahaha.. (kantoi)

hurmm.. mcm satu penipooan je..1st.. sejak biel ko ade pets ni.. x pernh cite pon..

2nd.. nmpk sgt mende2 tu orng laen punye.. suke mcm tu tau.
amik brng orng past ckp brng sendirik.. huh.. pasni pulngkan balik patong2 aku tu..

3rd.. yg aku tau ko ade 1 pet je.. iaitu "ank2ku aka gel balls". tu pn dh ade orng buang sbb dengki kt ko.. kan.. sian ko.

hahahahaha...


btw.. aku akn remind kt ko.. kalo ko selalu update.. (spye x kene carot ngn 'aku melayu" hahahha)

sorry la.. sbb carot ko aritu... (suke sgt perli2 aku kan. (kalo aku x buat mcm tu.. blog ko x hits ye.. (alamak.. terlepas sudah!!))

Boyz said...

wah...ko komen macam nak wat posting kan...hehe..thanks btw..ermm, anak2ku gel ball tuh aku dah hantar balik kg...ade je lagik kat sana...siap dah beranak ok..."aku melayu" tuh begitu jujur..aku suka penulisannya (takot kena carot ngan dia..heheh.)..bee tenkiu sbb selalu komen...to others, ad_ashraf,arifeddy, ryzal,mimie, dan semua anonymous...tenkiu so much to make it hit..(berangan kan!)..heheh..hit ke?..mari kite penuhi dunia kita dengan warna-warni....huhuh..ayat tadika plak!

Anonymous said...

huh..aku tak jeles lgsg ngn menatang ko tu. sbb umh aku ni pn dh ala2 zoo negare..huahuahu

aku ade ikn emas 2 ekor, sekor kure2 + tikus nme pipy (kak fara punye)..hehehe

sok singe + doremon sampai la umh aku ni..hahha

abg boyzz..bg la i sekor due menatang u tuu..alaa boleyla..
(dgn nada mnje)

bwuekkk..muntah ulat!!

Anonymous said...

aku suka;
-green flour
-setanizam
-toddy todd (yang ilang tu.. )

boboi...good luck final...nanti lepak sesama ek...

-pandan indah-

Anonymous said...

i like that green flour also

-zoela sindarella-

Boyz said...

zoela?? huhuhu...btw,aku pon suka kat that green flour..aku suka sangat ijau...

aku suka gak setanizam..cute...erm..aku gak sayang bobby..

add_asyraf said...

macam klaka jek sponge bob tue...huhu...eja name i salah...x suker...huhu...i pun ade sponge bob... tgk kat sebelah--->actually die boleh tergantung gantung di dalam kete but budak budak yg jakon yang selalu naik kete i tarik tarik lalu die putus...yang kawan die pactrick tue...dah letak dlm bilik sbb kalo dlam kete bocor agaknye...budak budak suke sangat picit picit...tension...tapi i suke pasal masalah tue...huhu...setiap hari akan ade masalah cume kite jer perlu selesaikan dgn bijak...go boyz...

Rizal Hashim said...

Erm...which one is yours eh? cam knal semua patung2 ni...Byk tol nate2 (binatang) mu ni...Fav mestilah Green Flour sbb ade sentimental values... huhuhu...atually smua ade tp Green Flour ni special skit (oops kantoi aq nyer) sory boyz...
korang, ni smua boyz nyer la

add_asyraf said...

wakakaka...pengsan jap...

Boyz said...

sorry add_asyraf..(btol kan eja nye...)...eleh kalo aku tak beli, tade arr green flour tuh...huhuhu..woahh..isnin paper final...x abis bace lagik..

Boyz said...

erm...rase serba salah ek...sbb add_asyraf siap buat posting..hoho...khas katenye!...hoohho...sah2 aku jadik yg pes komen...hahhhaa

add_asyraf said...

tak ler...huhu...i mmg macam tue...huhu...so next time its y not h...occay...sory gak kalo terasa hati...huhu...

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você