6/24/08

VAVI sangat!!!

AMARAN: SEBELUM ANDA MENERUSKAN PEMBACAAN ANDA, DINASIHATKAN SUPAYA ANDA TIDAK MAKAN ATAU MINUM...DAN JIKA ANDA ORANG YANG AGAK BAIK DAN TIDAK BOLEH MENERIMA PERKATAAN2 KESAT, SILA HENTIKAN NIAT ANDA DAN KELUAR DARI BLOG INI....WANITA MENGANDUNG JUGA TIDAK DIGALAKKAN!!!!
Pelik sangat...dah lama tak wat posting...tetiba come back dgn topic nih...biar betol.....
cuba teka pic ape nih??????
*sila teka: B _ _ _*pandai...!!yeahh
Ye memang betoll...vavi...va alif va ya...vavi!...memang tuh arr topic yang aku nak kupas kali nih...tapi bukan mengenai najis itu, its more as a metaphore to portray or define people's behaviour...that sometimes make you sick!...fuhhh....well...tgh hot sebenarnye....!
Kekadang tu, banyak orang tak sedar bahwa kat keliling kite tuh...yang kite anggap kawan baik tu.. bukan nya "kawan" tapi vavi atau perkataan melayunye= babi kau!!!...selalunya, babi ni dipandang hina dan najis, kerana sifatnya yang pengotor dan baunya yang busok...dan memang lumrah alam mengaitkan perkataan "haram" dengan binatang ini walaupon sebenarnya babi itu sendiri tidak haram tetapi najis....hukum memegangnya juga najis....menjadi haram apabila makan atau tujuan2 kemudaratan / pengotoran badan...(aku bukan ustaz ye....please!)...enough..
Berbalik kepada topik kavi tadik..(kavi=kawan macam babi), kite kekadang tertipu dengan dakyah dan lakonan bersahaja mereka yang memang boleh menang award tu!! well, mende najis...makin busok,makin selalu dihurung lalat dan langau...sama ar ngan si kavi kan....makin hebat lakonan makin banyak kawan dan kroni....

*kavi A*

jom aku kenalkan dengan kavi A;

jenis kavi ini selalunya berangan cantik @ hensem...(tengok je pic tuh dah tau kan)...jalan seanggun yang boleh, dgn harapan orang nak puji dia...dah lah berangan, pastu dia gi kutuk orang lain plak...orang lain burok arr...jalan cam itik arr....ape...ko ingat bontot tonggek ko cantek sangat.....please... masuk pawagam je dah kene beli dua tiket sbb tak muat...hehehe...sesuai untuk ko... aktiviti yang paling digemari ialah mengkritik orang...dan tak suka orang disekeliling memuji orang lain....kene puji dia je...vavi...VAVI SANGAT!!!

*kavi B*

Next kavi ni plak,dia lebih dasyat...kalo kavi A, dia cakap buruk pasal orang lain kat belakang, tapi kavi B ni plak suka sangat berlakon baik depan kite...bila bercakap senyum je...kan...sampai ke telinga...pastu cakap kat ko camni "eh ko sekarang nih, kurus sangat.." maksud nya dia nak cakap..."ape nih...anak babi ke?'...huh...betol...aku tak tipu...so jangan ar percaya cakap depa...siap senyuman tu pon sebenarnya dah praktis kat umah setiap hari.....anytime dia boleh ubah reaksi kalo dia nak......vavi...VAVI SANGAT!!!


*Kavi C*

Kavi yang nih plak, antara yang paling busok...dia sanggop buat ape saje untuk dapatkan kroni...dia nih sanggop gadaikan ape je untuk dapatkan geng...well,makin busok makin banyak arr langau kan....bahayanye kavi nih ialah dia nih kuat menghasut, lagi satu kavi ni suka bawak mulot supaya langau2 yg lain g sebar2kan...tuh yang kecoh satu tempat kerja tuh...dah ar suka mengumpat...plak tuh memfitnah dan menyebar fitnah...so kalo korang kenal kavi camni...jgn arr ter -cerita rahsia korang...sah2 esoknya dah tersebar.....vavi...VAVI SANGAT!!!

so, dari explaination kat atas tadik,boleh disimpolkan, bahwa orang macam ni mmg tak boleh dibiarkan hidop, well bahaye ye....even kalo korang kerat kepala dia pon, dia akan terus jadik babi...sesuai... SO, bagi mengelakkan korang terperangkap dengan golongan2 yang macam vavi tuh...please pilihlah kawan anda dengan baik...tak kisah arr walaupon korang kena recruite, filter,select and train.....yang penting korang tak perlu menanggung kehazaban hidop gan babi-babi tuh....

so, kepada kavi2 kat luar sana, please...aku tanak jadik kawan ko lagik...sebelom ni, aku tak sedar...dan tak nampak...tapi sekarang, even ko pakai bedak tetebal pon aku akan kenal muka ko....dan perangai ko yang sangat ke "zoo negara"an itu....tahniah, sbb ko dah berjaya membinatangkan diri sendiri sambil mewujudkan generasi Kavi yang masyur.....Dan jangan ko rase ko akan boleh menggoda aku dengan pakaian yang seksi macam sial tuh...ko ingat aku tak kenal ko macammane.....macam sial....takyah ar ko nak berangan pakai bikini depan aku dan harap aku tak kenal sape ko......sorry...aku kenal ek...ko vavi....VAVI SANGAT!!!!

*muke ko tetap nampak babi walau ko pakai bedak tetebal..*

*kalo ko pakai seksi pon aku tau ye...ko tetap mughallazah!!*

P/S:posting kali ini bertujuan untuk meredakan kepanasan hati ini...anda yang membaca boleh menyimpan nasihat ini atau buat tak paham je...and please jgn nak nasihat aku itulah inilah....aku cuma nak lepas geram....well...manusia...please..i really need this...VAVI SANGAT!!!!
(AKU RASE AYAT AKU MASIH BERSOPAN.....:p )

12 Komen Bernas dan Pedas!!:

Anonymous said...

yea yea!! org pes! vavi btul die tu kn..len kali bg je mkn tahi vavi



huahuahuahua..

Anonymous said...

saya ada kawan macam kavi B... muke je nampak baik...tapi perangai, ya ampun...kalah perangai VAVI kat zoo...erm..aku x marah ngan ayat ko boy...mmg btol...at least pikiran kite agak same...dan..ade org yang boleh sampaikan mende ni..skali lagi..VAVI SANGAT!!!

Anonymous said...

alamak, why babi? why....erm...tapi mmg sesuai kalo ko letak je nama babi tu boy...maksud aku KAVI tu...biar satu malaysia tau...at least org bley careful sket ngan KAVI ni...

Aku Insan Biasa said...

ok.. aku x nk komen mcm "aku skng ko boy!!" atau.. "betul ape yg ko ckp tu!" atau.. "aku pn kenal ramai babi mcm tu!".. tapi aku cume nk ckp..

boy.. aku mintak maaf.. kalo aku lah babi yg ko mksd kan.. ye la.. aku pn suke je berperangai macam babi A, babi B n babi c,.. kalo ko x nk kwn ngn aku lagi.. x pe la..

aku hrp.. aku akn dpt kwn ngn ko smpai bile2..

maafkan aku ye boy... harap2 ngn ape yg aku buat ni.. meredakan kemarahan ko tu... sori sgt2 ye..

assalamualaikum...

Anonymous said...

Ne,doshite? Daijobuka is-san?cool down yeah?aku slalu je jumpe spesies yg ko ckp ni kat memane,lg2 yg betine.pnoh satu lori.kdg aku kesian kt babi sbb dsamekn ngn spesies tsebut.bley kate babi pn lg mulia ar dr dorg 2.ape2,jdkn dorg 2 iktibar n jauhkn diri kte dr 'degenarate' mjd spt dorg.byk2 bsabo ek?nnt kte g pekena yoshinoya semangkuk due.

Boyz said...

to bee...KAVI tu bukan ko...langsung tak sama...jauh...tapi takyah ar aku nak cakap "bee,jgn mengarot..KAVI tu busok ek...ko tak.."....tapi mmg bukan ko...aku harap ko paham...bukan ko..

assalamualaikum

to mr syafiq...(i know its u)...hehhe..thanks...bit relief...yeszzaa..lama gak tak pekena yoshinoya....erm....meleleh air liur....sedapnye...

Anonymous said...

babi babi babi....najis najis najissss....hish...hancing!

Anonymous said...

nice blog!! keep up...step up..pump up!! wekk.

Anonymous said...

vavi kau!!! hahha...hahah...sian kau...ade kawan camtu!

Boyz said...

nak wat camne? bior jelah...so, paling teruk pon, aku hanya mampu bising kat sini je...hehhhe

Anonymous said...

tapi nak tny ko boy...Kavi2 ko tuh baca tak blog nih?lagi elok dorang baca...ahaha

Boyz said...

harap depa baca...

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você