6/27/08

Me, Biology and Activities...S & T Exhibition Day

Huhuhu...bile aku bace balik posting lepas rase cam jahat je aku...tapi bila aku pk balik perangai budak tu..aku rase tak kisah sgt...ok jah!...ok...lets back to normal me...heheh...yang sentiasa happy, ensem, dan hebat....ke? lantak ko lah...

Tadi aku baru je balik interview...kat INTEC-international education center atau dalam bahasa melayunya "tengah pelajaran internasional"...hohooh...(takkan taktau kot..translate sendirik!)...atau lebih dikenali sebagai PPP-pusat persediaan pelajar.....yang menariknya, interview ini merupakan interview pertama aku selepas abis short course...and quite interesting (kena mock teaching)...well mocking is my thing!...hehhe...so aku harap dapat...insyaAllah...so tamatlah proses pembelajaran aku kat UiTM for degree.. (insyaAllah...harap HRM lulus=A+)...nape aku citer pasal ni?...ooh ye...sbbnye, lepas je interview tuh aku rase lapang sangat,bebas dan kurang marah kat KAVI...erm...stop about that KAVI!!...please...heheh...(tetap highlight kan....)

*hello...ko ingat biology ni kursus menghafal ke?*

So, dalam 2 setahun setengah ni belajar, banyak mende dah yang aku buat...menarik dan tertarik..."kau memang da bomb"..eh eh...over plak... so jgn plak ade orang yang luar sana pk bahwa course aku nih "bosan dan tak best"....atau...jgn plak tanye..."korang takde aktiviti best ke selain belajar?"....sbbnya...aku tak cukop tangan,kaki dan badan nak join semua aktiviti tuh....selain menjalankan tanggungjawab sebagai pelajar...wah....tanggungjawab katanya!....walaupon!!!

email dari kawan aku:

"boy, kesian aku tengok ko...asyik belajar je...dahlah ambik biology...bosannya...banyak bende nak kena hafal...cuba ko amik engineering..baru best! banyak aktiviti...bla...bla......"...puji diri sendirik ni*

Well, sbb ko tak amik bio,mmg ar ko cakap camtu...dan sebab aku tak amik engineering jugaklah aku rase engineering tuh tetap best..dulu mmg apply engin,tak dapat.....(cuba kalau aku ambik..ha?)...untuk menunjukkan bahwa hidop aku tak lah selaha (laha berasal dari perkataan lahanat...so kalo ade orang yang cakap ko laha...ketok je kepala dia..) atau steruk yang kau sangakakan.....kali ni punye posting, aku akan menyingkap zaman aku belajar...and its about Biology, Me and Activities!!

Well, macam pic tengkorak tu, bukannya digunakan untuk subjek anatomy je..ia juga digunakan untuk subjek animal physiology, Parasitology dan lelain....sama ar jugak ngan aku...aku merupakan seorang yang hebat (boleh muntah..silakan), bergaya (sila tutop hidung..), dan bla...bla...bla... (censored...tak elok takbor dan riak....perbuatan KAVI dan syaitan!!!)..tapi aku jugak tetap menjalankan aktiviti harian dengan penuh berhemah selain belajar dan berjoli....terlalulah banyak sgt aktiviti menarik aku.....jom kite tengok aktiviti aku; (kali ni aku focus on S & T Exhibition!!! )

*DJ S&T Exhibition...wahhh...haah lah..hebat*


So, let us start with introducing the S&T itself....ok..exhibition ni dijalankan setiap satu tahun sebagai aktiviti wajib fakulti aku...semua kursus dalam fakulti aku akan membuka booth pameran untuk ditayangkan kat semua visitor..so, semua bebudak fakulti akan menghias booth secantik yang mungkin..sepanjang aktiviti yang berlangsung lebih dari 3 hari itu(aku lupa kira..)..bebudak akulah yang incharge bahagian hiburan dan pen-DJ-an...aku merupakan salah seorang dj...ha....amacam...hebat bukan.....BUKANNNNN!!!....hehehehe...

so, selain menghias booth, bebudak nih juge(termasuk aku ek..)... akan menjadi fecilitator/spokesman/ambassador kepada course+faculty+UiTM dengan memperkenalkan kursus2, kerja2, product2 dan yang seangkatan dengannya....penerangan, permainan, persembahan.....kirenya completelah....semua ade...hehhe...hebatnya....kan....KANNNN!!


view pics:


*wahhh...hebatnye...menerangkan pasal mata tuh...Course Biology*


*wahhh...menariknya....pasal peranakan=repro tuh....biology gak*


*woooo...pasal marin life.... (bukan biology!! booth taman negara kot..ntah!)..hebatkan......wah wah wah....hebat (over plak..)nape orang tua pon ade ek?pelik aku...siap pakai apron....huh*



*(bio gak...)eh..ni main cocok-cocok plak....ape nih.....test darah ke main raba2 jari?suka plak tu budak tu kena raba...hehhee...sory naz ryzale..(larik!!)*

*main lukis2 batik kat kain...wa...menarik....sangat!!!(budak textile kot)*


Time S&T ni jugak, diadakan satu pertandingan "Science superstar "...ala...macam idol jugak arr...mereka dinilai melalui costume...dan point tentang scientist yang mereka wakili nih...erm...waktu time pengumuman tu aku tade...g isap rokok jap...hehhehe...so taktau sama yang menang...so..ape kate korang yang pilih..(sebenarnye ade banyak superstar...tapi aku amik 3 je yg menarik)....criteria pemilihan bebas....suke korang arr....heheh...silalah:


*Scientist Arab-ape ntah name aku lupe.....by Saufi*


bakat: beliau mampu menyanyi dengan suara yang agak nyaring...pasu bunga plastik sahaja digunakan (atas arahan) sepanjang exhibition...dan kapas disediakan dipintu masuk...he dont grow higher...but wider!


*Scientist China- Hang Li po kot...(kakak tuh ye..)....by Aisyah*
Bakat:menari tarian kipas dengan diiringi dua budak part one (time tuh...mesti kena buli ni!).. pelajar dilarang berada dalam radius 10 meter dari kawasan tarian..mempunyai bunyi ketawa yang agak menarik...jika terdengar pada waktu 3 pagi, sensorang....eiii..


*Scientist barat-Gregor Mendell(yang lelaki tuh!)...by Mizal..*



bakat: mampu berlari laju walau sambil meyanyi lagu ning baizura dengan ton,pitch...yang betol..tangannye yang panjang mampu bergerak sebanyak 10 gerakan dalam masa satu saat...dan sentiasa bergerak sekiranya bercakap..WAJIB!!!



erm, ape2pon...aku mmg agak teruja dengan S&T nih...sbb semua orang were teaching...and everybody were learning....bebudak sekolah berkerumun ke setiap booth, tanye2 soklan...tanye2 pasal pelajaran...tanye2 pasal UiTM...macam2 arr...bangga gak aku ade kat situ kan...heheh...seronotnye!! Aku bagi this event gred B+....erm..oklah maksudnya...tidaklah meletop2 macam AIM kan..well...namapon Exhibition day....kalo berbunga api segala, nampak macam sarkas plak...hehehe...kan!



Soalan cepu emas lagik....(hish..tak abis2 dengan soklan!):




Berapakah jumlah gigi (average )orang tua?

A) 2 (bodoh sangat kan korang...)
B) 20 (erm...)
C)36..kan
D)63...hahaha..

p/s: do your math...please take note of all factors..physiologically, externally and all...jangan malas ek!!.. dan lepas ni jgn tanye soklan bebodoh tau...tak elok...nanti jadik bodow...jangan....jangan...tak elok tau...jangan ek...ye..ye.....

8 Komen Bernas dan Pedas!!:

Aku Insan Biasa said...

seronoknye jd orng pertame yg komen.. huhuhu.. kalo la aku tau mende ni best.. aku x nk amik engineering... sbb engineering ni best sangat! (jujur ye.. xde mksd tersirat.. hehehe)

Paksu said...

engine ke, bio ke, akaun ke, pesen ke, as long as you're interested in it, then you should pursue it. good luck brader.

Anonymous said...

sokong zareek....aku amik a.d.... btw..ko mest best boy..boboy hebat

Rizal Hashim said...

Btolllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll juge...aq fsg...heheh (nak jugak)

Anonymous said...

voi.....btol ke voi...budak damansara jaya tuh ek...heheheh...dah besar ek....miss u!!

- budak kelas 5 meranti-

Anonymous said...

"sayangilah aku bagaikan...pohon2 merendang..."...hye..saya ct...jgn lupa untuk dapatkan album terbaru saya ye cik boi...

Anonymous said...

sesuka je ko letak pic kawan aku..

-kawan saufi-

Zunaidi Dali Great Eastern said...

nice topi..

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você