9/9/08

Lawatan ke UKM

Disebabkan aku telah "dilaha" (word:lahanat) oleh kawan baik aku sendiri yang tak boleh menerima lawak aku...dan menggembar-gemburkan isu2 ringan menjadik agak berat (dlm blog dia)...so aku bercuti kejap aritu....erm..tenangkan fikiran!! huhuh..poyo plak! well, sesape yang bace blog tu, mesti ingat aku jahat sangat...maksud aku "sangat"!! walaupon dia tak tulih name aku atau blog aku...tapi dia ade sebut satu mende yang semua readers akan pandang ke arah aku dan cakap...""boy, serious!! tak sangka plak ko nih jahat!!"...hehehe...ok enough about that;

sebab...Arini, aku rase dah okey sket...dan tak kisahlah dia nak cakap ape..kat blog ke...pada siape ke...yang penting aku tetap kawan dia..dan aku tahu ape yang aku lawakkan ari tuh!! (sorry emo sket lagik...)
ok...arini aku nak crite pasal lawatan ke UKM yang aku join minggu lepas... kalo diikutkan.. aku nak wat posting pasal majlis berbuka pose Riz FC...tapi kenalah ikot turutan..lawatan ke ukm tu..ari sabtu,riz fc plak ari ahad...so...tunggulah next posting ek!!!

*welcome to UKM*

Date:6/9/2008
Destination: UKM
Tujuan: Zoologi (ACT program,INTEC,UiTM)

Kepada sesape yang tak pernah ke UKM, macam nilah rupenye UKM...binaan pintu gerbangnye, memang meletop dan moden..kirenye setaraf arr dgn UiTM dan UM dan U lain yang aku tak sebut (atau malas nak sebot)....tapi bila korang masok dalam plak...fuh.....korang mesti terkejut...sebab binaan dalamannya masih dikekalkan...dan aku sangat suka dan excited giler dan batak sangat2 lah!!!
Cuba korang tengok (pokok dan bangunan);

*batu-bata tak bersimen*

*fesyen bumbung lama*
Aku terasa macam berada di cairo plak...kan kalo kat egypt tuh macam nih lah umah2 depa kan...siap ade pokok kurma kan..kat UKM plak pinang raja..aku mmg suka environment macam ni!!!...best rasenye...SERONOK wa cakap lu.....


*kat UKM..kami ke fakulti sains dan teknologi~model ni student aku ek!!*
so mende pertama disana yang kami buat ialah....DENGAR CERAMAH!! what..da...
*bosan je ..macam ..kan...*

Takkan setakat nak dengar ceramah je kan...bosan gile kalo itu je...hehhee..lepas je dengar ceramah selama 2 jam, kami semua menuju ke tempat yang paling dinanti2kan oleh semua pada hari itu..iaitu:


*Muzium zoologi*
ha...ape yang ade kat dalam nye...?? korang rase ape? sah2 dalam ni macam dalam muzium kan...dan ade ar sikit macam dalam zoo....sbb ade banyak benatang yang di awet!! ade besar+ kecik+ burok+comey...semua ade..see some pics!


*kancil yang diawetkan...pakai kasut tumit tinggi ke tuh!!*

*monyet!! erm...*


*reptilia yang best!!*

*best!!!*

*paling aku suka...harimau...*

erm...kami bukan je dapat tengok replika/benatang awetan tu je....kami gak di demonstrasikan untuk mengawet benatang2 ini....ha...so,Jom kite cube try kat umah plak...hehhee... ni antara step yang perlu untuk menghasilkan replika atau binatang awetan ini;

step1-bunuh benatang yang nak diawet dengan menggunakan larutan alkohol atau ether dengan menitiskan sedikit cecair tersebut ke dalam karung guni..kemudian di sumbat kedalam "killing chamber"~nampak tak bekas yang warna coklat tuh...eleh kalo kat umah guna je periuk nasik..hehhe...alkohol tuh ko curi je kat sekolah ko!! huh!

step2- selepas sudah yakin binatng itu sudah mati, kangkangkan dia..(jgn pk bebukan ek..).. dan hiris/kikis/siat kulitnya dengan cermat dan perlahan agar tiada pancutan darah...tapi, baik ko pakai topeng ke...helmet ke...bau dia mmg busok!!

step3-ambil saiz badan yang sudah disiat ini untuk dijadikan ukuran bagi membina "artificial body" (from paper or tanah liat)..then bagi je daging itu kepada kucing jiran ko ke...atau ikan arapaima belaan family ko...ha...makesure mende ni tak lama dalam umah korang!!

step4-kulitnye dibasuh dengan bersih (rendam dalam sabun+pewangi+ubat kuman etc)..pastu ko keringkan...boleh guna oven yer...microwave ker...bile dah siap korang cantumkan balik artificial body yang korang buat guna tanah liat tu...dan boleh tayang kat kawan korang...best tak???


hehhe...menarikkan??? erm...so sepanjang lawatan tu, aku dan lecturer lain termasuklah students yang memang sentiasa batak terus2an mengambil pics and video... (ade katak,tikus,ular,anjing..etc)


*last snap of those ugly creatures-yet, extremely fascinating *

So, selepas dah melawat segala tempat yang dibenarkan tu (dan penat mengambil gambar dan membatakkan diri dgn pelbagai awetan benatang tuh), tamatlah edisi kali ini...abis kekire pukol 1.30...(erm, disebabkan ini adalh bolan pose...tade sape dapat makan...huhuh)
okey...selepas tu seperti biasa arr kan...bergambar lagik..untuk kenang2an...hehehe...itu depa lah yang cakap...kenangan sangat kan...ye arr..nak tunjuk kat cucu yang dia dah pernah g ukm...(hehehe..btw, that was my pes time there!! :P)
*california+alabama+arkansas = American Credit Transfer*

*pensyarah pon nak gak bergambar kenangan kan!!*

p/s: Akhirnya, aku berjaya menjejakkan kakiku ke UKM...korang pernah ke? huh....

9 Komen Bernas dan Pedas!!:

Anonymous said...

wahahaa...aku nak awetkan ko...boley?

yet my last said...

aduh bkn my field...xbrani nk tgk btol2 heheh....

add_asyraf said...

nie request nie...jgn ler letak pic macam tue eh...x tido malam aku tau x...scary...wekk...(termuntah kat keyboard)...sory...walaupun aku suke tgk nip tuck...aku x leh tgk binatang di dalam proses pengawetan...pening dah...

Boyz said...

hehehe....sebenornyer mende ni biasa je...aku dulu pon takot...cume bau je arr yang aku x tahan..:P

asyraf...aku harap ko x geli time bukak pose...

btw, semalam aku makan roti jala gak...hehehe...ko tlah meng"influence" aku...hehhee

Anonymous said...

wahhh..menariknye..

Terung Jambu said...

thanks for dropping by to my blog.. hehe.. slamat berpuasa =p

Paksu said...

gambar no 3 tu kan bangunan library ke, boy? pernah gak sampai ke situ.

Boyz said...

taktau arr paksu....hehhe...pes time tuh....

Anonymous said...

hi mr ishak!

masa surf net ternampak blog cikgu, terhibur bace post nie~ ada muka i dlm tu...

dan trima kasih! karang dah ingat sikit dah step step mengawet... dah lupa dah... dah lupa bau busuk tikus tu jugak *teringat semue tiba2* haha. dah boleh tulis dah lab report pjng2...

haha. slmat berpose cikgu!

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você