10/31/08

SAKI BAKI KUIH RAYE!!!

Laparnye…..lapar…lapar…

Sekarang ni aku rase Asyik nak makan je… Time lelapar camni...selalunya mulalah nak menyelongkar dapor, gerobok etc…macam tikos kan….erm…tengok atas lemari, bawah peti ais..hehhe…semua tempat…huh…(alamak..maggi abis….stok telor pon lupe beli…erm…takkan nak minom kicap kot….)

Last2, jumpalah beberapa bekas kuih raya yang masih berbaki sket…huh..

So, disebabkan syawal baru je abis…erm..semalam kan….so, jom kite tengok beberapa kuih raya yang masih ade kat umah aku…erm..kirenye kuih saki baki yang tak laku tu arr...selain kerepek dan kekacang yang dah awal2 lagik abis…….so disebabkan lapar…telan gak arr…..sebelom tuh jom kite main tangkap2 gambar!!!...

(segala penamaan dan penjenamaan semula ini adalah berdasarkan kajian yang dibuat secara ringkas...tujuan rujukan sila ke perpustakaan atau arkib negara..sekian)


1- kuih tart nenas - pine apple tart

2- biskut kipas strawberi- strawberry fan biscuits

3-biskut bakar-batu - stone-burned biscuit

4-biskut sarang semut hancos- destroyed ants's nest biscuit

5-almond london melekat - sticky almond london

6-biskut kedai - shop's biscuit (biskut dalam tin tu!!!)

7- mazola putih- white mazolle

8- biskut bakar tesco - tesco's item (harganya RM12.50 setong)


oklah...nak makan...lapar lagik!!!

p/s: aku ade gak beli kuih...korang ade ke????

2 Komen Bernas dan Pedas!!:

Anonymous said...

wah...first time dalam sejarah takde pengomen.....tapi aku rase aku tau sebab ape.... sebab kalo depa wat komen kat ko...nanti orang lain pon ekot...so, depa jeles kot...hehehhe...

Dr. Darren said...

haha. teringat wkt kecik dulu suka mam kuih rayer. hehe

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você