1/15/09

Backpacking (Ep 2)

aku free...so buat je sambungan.....
time kat jeti, mama call suruh balik rumah dulu......so, kene ar balik kg dulu sebelum balik shah alam......nak taknak kene ar g beli tiket turun kat tanjung malim.....tapi masalahnye mane de tiket ke tg malim dari lumut.....so kene arr turun kat ipoh dulu......
yang agak bengangnye tu.....tukang jual tiket kat lumut tu sedikit bongok...(atau aku yang jahil!!!)....
aku cakap kat die "nak beli tiket ke ipoh....berenti kat bas stop yang ade banyak kaunter tiket....saya nak ke tg malim"
dia jawab "oo...tg malim tade sini....u kene turun itu ipoh dulu"
padahal mmg aku dah cakap nak g ipoh kan....."ha...ye...bagi tiket ke ipoh 2!!"
then kami pon naik bas......menuju ipoh.....(zassss.....sampai!!!)
bile turun je dari bas stop aku rase pelik...nape takde kaunter tiket......bile dah tanye2 orang kat situ depa pun cakap yang stesen tu kat satu lagik...kat gopeng!! (x sure aku namenye ape....ntah!!)...adesslah.....terpaksa arr berlari2 carik bas menuju ke gopeng......
(selepas beli tiket ke tg malim......)
kami naik bas......dan bosan giler...dan main tangkap2 pics......
*lidah sape paling burok???*

*muke penat+bengang+ngantuk= hangin je!!*

sampai je kat tg malim....abg aku amik....then sampai kg....tidow!!! sbelum tido tu....mama cakap nak g mandi sungai plak...adoyai.....best giler...(walo badan penat ni...)....so kami ikotkan aje.........mandi kat;
*sungai bil, behrang , perak!!*

seramai 8 keluarga (anak, cucu,menantu puan rahmah~opah) berkumpul di rumah aku pada pkol 7.30 pagi sebelum bertolak ke sg bil.......perjalanan yang mengambil masa 45 minit itu amat menarik.....(x menarik mane pon...cume batak sikit je...well, dah lama x balik kg kan....)
sampai kat sana...terus je hidupkan arang dan start membakar..... So~ aktivit yang dibuat adalah mandi bakar2, mandi, makan, sembang...makan lagi...mandi semula.....sampailah pukul 3.00 petang......then kami balik....(see pics...)

*bile nak masaknye ni.....adik dah lapar ni..*

*abah...nak mandi arr.....tapi adik tade suar dalam..*

*cantik tempat ni....ade port lepak2 lagik..*

*rehat dulu......*

*adehla......wei kipas lah...bile nak siap??*

*tolong....kami terdampar kat pulau...help2x*

*ye puan2....kemudian terbalikkan ayam tadik*

*bakar ayam,kambing,udang,ketam dan kerang....lembu je tade..*

*tukang buat air....bang mintak air sket!!*
*makan.......best wo...sedap gile...*

*berangan!!!! huahuahua//*

*muke tak sabar nak mandi....huhuhhh*

*nani suke sangat main air!!!!*

*takmo naik....ngamok....*

Baliknya tu; petang tu mak suruh aku bawak ryzal g pasar malam....tapi sebab excited, petang tu jugak kami pergi.....tapi bile sampai je kat tapak pasar tu.....adesss...sunyi je...ade arr dua tiga gerai yang ade....heheh.....dah name pon pasar malam kan....so kene tunggu malam arr... adehlah, malas aku!!!......kami pon selamba je beli apam balik, mee goreng dan sedikit tongking ayam goreng (sedap wo...!!)....



*masih lengang...nasib2.... :P *

p/s: aku g marathon backpaking.....sun burn+penat ....ko ade??tade kan...

9 Komen Bernas dan Pedas!!:

Aku Insan Biasa said...

mm.. ingtkan intrsting sgt.. borink jah... takat mkn ayn, udng, ikan, ketam.. baik makan kat flaming jah.. hahahaha (padahal.. aku jeles coz x dpt ikot.. sedey)

hahahhaha... btw.. aku 1st komen.. yeah..

@tune® said...

adekah sg bil masih sperti 20 thn yg aku tglkn?

Boyz said...

atune??? ko pnah g sg bil ke??? munkin kalo selepas 20 thn...ko akan terkejut akan kecantikannya

Anonymous said...

best sgt tp byk gile org dtg...siap ade rombongan dari kilang (pelancong2) lagik, yg xtahan tu menari lepas mkn...huhu...aha la bee xbest pon tpi best gile hehe

Anonymous said...

nak kenalan ngan abang ni...buleh????

Anonymous said...

Boyz..
ada nak kenalan tu..
kenal ajer..
kalu tak taste hulur kat abg ok..
hiksssssssssssss..

JelinaJoli said...

pe mende maraton backpaking tuh??

Boyz said...

ntah...aku taram je perkataan tu....die ni macam lari berganti-ganti gak arr...lepas ke kl...kami ke pangkor..then ke ipoh..then ke tg malim..balik kg...ke sg bil...ke pasar malam....then balik shah alam....ha...bersambung2 tak??? hehehhe

Anonymous said...

kat ngan sungai behrang kan???

ko bile nak lepak ampang??

-mr x-

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você