2/16/09

Jom makan-makan (siri 3)

assalamualaikum wbt....dan salam sejahtera....ape khabar semua....para penontonnnnnnn...(bapak2 ibu2 semuanya....eh...ape tu...!!)....hehehhe.... k,lah tadik aku ade godek2 pendrive, jumpa arr beberape pics time kat pangkor dulu tu....so aku rase, alang2 dah lama x update ni kan...at least,ade gak mende nak dikongsi kan bersama kan...so layannnnzz!!!

oklah untuk posting kali ini aku nak korang berangan jadik selebriti tv tau...korang buat intonasi yang betol untuk setiap arahan yang disediakan...ok...kalo tak, korang tak dapat nak feel mende ni..heheh...so,selamat mencube!!!


START!!
(sile gunakan intonasi suara budak rambut kerinting dalam destinasi budget tu...) oklah untuk destinasi makan-makan kite pada kali ni, saya akan bawakan anda ke suatu tempat yang cukup menarik, kerana selain mempunyai tempat makan yang menarik dan makanan yang sedap, tempat makan yang akan saya bawa ini juga terletak disebuah pulau yang cantik iaitu di pulau pangkor.....jadik dengan berbekalkan RM 300 ringgit, anda dapat bercuti sambil menikmati makanan laut yang best....so, ape tunggu lagi...."Jom makan-makan"

*masih ingat logo ini??-aku design dolu-dolu tu...burokk!!*

(gunakan suara maria tunku sabri plak~slot zoom malaysia tu...) pulau pangkor yang terletak di negeri perak merupakan tempat yang menarik, selain airnya yang jernih, air di laut ini juga agak gatal dan berbau hanyir....ermm.. terkejut? tetapi keindahan pantai di sini memang mampu menarik ramai pelancong.......lebih2 lagi sekiranya dapat menikmati makanan laut sambil melihat matahari tenggelam....wah...hebat bukan?? oleh itu apekata hari ini anda bawa keluarga anda untuk melawat pulau pangkor atau sekitar pulau di malaysia... zoom malaysia....banyak untuk diterokai!!!

*cantik kan??? erm...luas mata memandang...*

(guna suara aku plak...hmmm aku selebriti ke?? huh) seperti yang aku janjikan dalam posting sebelum ni...aku nak crite pasal makanan time aku kat pangkor kan...so....inilah mende2 yang aku makan tu...

1- telur dadar
Disebabkan aku memang suke telur...(hantu telurlah katakan)....aku tetap memilih untuk mengorder telur dadar...rasenya tak sah kalo makan takde telur dadar....lagi lagi kalo telur dadar ni dicampor ngan kicap kipas udang....ko amik bawang sket...ko hiris2 campur ngan kicap tu, ko perah limau sket...kalo nak lebih kaw, ko taruk sket cili api...fuhh...melelh air liur beb.... erm...tapi time kat sana takder arr semua tu...telur dadar je ar.... (tukau sore maria tunku sabri semula)... telur dadar ni, makan untuk dua orang harganya RM3....(mahalkan!!!)
2- tomyam campor
(suara aku..) disebabkan, makanan tu nampak macam kering, kami order jugak tomyam campor......ermmm..saje je nak nampak bersederhana, kami order size medium je.....sebenarnye tomyam ni bukanlah sedap sangat..lagi2 kalo yang tukang buat tu, x pandai....tawar je rasenye.... kepada korang yang dok shah alam kalo nak makan tomyam best ko g ar wicchuda kat sec 7... sebelah pakli tu...sure meletop...fuh....best bangat....tapi jangan terkejut plak..sebab tomyamnya kaler putih..... (tukau sore chef wan sekarang...)..ye tuan2 dan puan2....sebenarnya memang ade dua jenis tomyam ye.....kaler putih....dan kaler oren yang selalu orang buat tu.....dan zaman sekarng ni ye cik puan semua, tomyam pon dah pelbagai jenis dah...ayam, itik, kambing, campor....semua ade....pelbagai kaler ade.....terpulang pada citerase puan2....oklah puan....jangan lupe rase resipi "tomyam pangkor" ni ye.....silelah ke pangkor....(suara maria jjcm semula..) yang tomyam ni pulak harga nye RM5 semangkok medium.... (memang mahal..!!)
3-kailan ikan masin

(suara aku ) erm..aku pon taktau kenapa..kalo aku makan kat luar...aku mesti order 3 serangkai nin sebagai sampingan....telor dadar,tomyam (atau sup) dan kailan (atau kangkong)... bukannya nak makan sangat pon...tapi dah terbiasa kot....heheh...tu baru sampingan...lauk utamanya...selalunya ikan ke...ayam ke...daging ke......kan....erm...kailan ikan masin yang aku makan kat pangkor ni mmg ntah pape....tade rase ikan masin...tawar...ptuih....(suara chef ismail plak..).. so lepas ni ye puan2....kalau puan2 rase makanan puan2 tu kurang masin...tambah2 lah garamnye ye dak?....heheheh...bak kate orang tua tu...kurang masin tambah garam...kurang manis tambah gula....kan?...hehehhe...oklah puan2 seterusnya...zretttttt (siaran tergendala..) (suara maria tunku saberiiii)...(hish aku lagik...benci tau...dah lah setakat sebut harga je..!!) dan sayur kailan ni harganya RM5 semangkuk.... (sama harga ngan tomyam?...adess...!!)

4- ikan pari bakar
(suara korang pulak...) dan untuk menu utamanya ialah "ikan pari bakar".....wah...sedapnye...
(suara aku plak....korang stiff arr...)...ha....untuk menu utama plak...kami order "ikan pari bakar". memang terangkat wa cakap lu.....siap ade sambil die lagik...extra air asam....yang bestnye tu...ikan tu fresh giler....baru naik dari laut.....pilih sendiri dan tentukan jenis masakan yang dikehendaki... dan dalam kes aku...aku pilih bakar...so dapatlah aku tengok brother tu bakar.....sambal die memang best....aku siap tapau tu bawak balik challet....hehehhe......
(kak maria....yours!!) dan ikan ni pulak harganya RM18...harganya mengikut saiz..kalau puan2 nak makan bersama keluarga dinasihatkan ambillah ikan yang bersaiz sederhana ataupun besar...pelbagai jenis ikan yang dijual....(wait....ko lebih plak kan...aku soh ko sebut harga je...!)
*makanan yang best tu!!*

secara keseluruhannya, makanan kat sana tu aku bagi gred B je...ikan pari tu je yang best...yang lain tu...hampehhh!!! nak carik ikan parilah balik ni...nak bakar.....hehehe.....

*nampak sedap kan.....tengok ikan tu...hsss...ermm...nyum*

(suara budak destinasi budget) oklah sampai disini sahaja pertemuan kite...tak disangka kan...hanya dengan berbekalkan budget RM300 kite boleh melancong...wow....hebat bukan?...heheh.. ok..jangan lupe kite jumpa lagi minggu depan...dengan paparan yang lebih menarik....nak tau kemana kite nak pergi? tunggu....so jangan lupa......bye!!!!

(kak maria) minggu depan kite akan bawakan anda ke satu lagi destinasi makan yang cukup menarik di malaysia....pastikan temujanji anda...saya maria tunku sabri....jumpa lagi....(pasang lagu JJCM sekarang......bam talibam talilibana ya....jalan2 cari makan!!)

(cefwan ngan chef ismail berebut microfon ni..)

Cw:ok puan2 jangan lupa jumpa lagi minggu hadapan, kerana banyak lagi resipi2 menarik yang puan2 mesti cuba...(senyum jahat terhadap chef ismail)

Ci: haah....jangan lupa...saya akan keudara seperti biasa dengan resipi2 menarik dan pasti sedap......(julingkan mata...)

dua2: bye...jumpa lagi.....

*adess..penat kan merepek....adesss*

p/s: aku dah makan ikan pari bakar bersambal kat pangkor...ko dah ke??? tak kan...??

disclaimer: semua nama dan watak adalah pinjaman sahaja...tidak memaparkan sikap sebenar selebriti tersebut...sorry diatas sebarang kecelakaan atau musibah dari posting ini....

10 Komen Bernas dan Pedas!!:

love_anis said...

wakakakak.. poyo lah ko nieh.. jenuh tau aku bace... hurmm.. letehhh nk tukor2 sore... hahakahakakssss... :p

mantap siuutt...!!!

Zunaidi Dali Great Eastern said...

laa..citer lama :P

@tune® said...

gulp!
ikan pari bakar yg menyummy kan

Anonymous said...

boleh tak kalau aku cakap yang aku suke kat ko....

-perempuan comel-

Boyz said...

love;
hehhe..aku saje bagi molot korang terpeleot.....hehehe

adi;
name pon "promised posting"...hehehhe...

atune;
memang yummy sangat atune.....best wei....

anyno;
erm.....adesss....terkesima...sape ni?

Anonymous said...

haha, daku kat KTT, tahu kan, Jlo tak bagi tau ker..........
ko dah kurus skrg ek....
kirim slam kat dr yamin hehe....

Anonymous said...

haha, daku kat KTT, tahu kan, Jlo tak bagi tau ker..........
ko dah kurus skrg ek....
kirim slam kat dr yamin hehe....

typical.girl said...

sedapppppppp :(

lapar :((

amirmukhtar said...

slurrppp,

meleleh tgk ikan pari bakar tu.

tp apa nama kedai kat pangkor tu???

kianyong7 said...

the seafood there really slurrrppp!
haha...

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você