5/31/09

Akhirnya~Ambik ni..posting secara marathon!!!

Kalau korang nak cakap aku pemalas pon, cakaplah....blog aku bersawang ke, berhabuk ke....suke koranglah....well, i am really a busy man....dalam masa dua bulan ni, aku bz sangat menghabiskan kelas bebudak american tu...prepare exam set, invigilate exam, marking, and validate....besides having these so much training courses attended (compulsory to have at least 56 Hours of training per year!!!), aku jugak telah dilantik untuk menjadi MC untuk malam apresiasi INTEC...maka bertambah berpeluh lah aku nak kene berlari kesana dan kemari.....kelas lagi..training lagi...events lagik...

bukan aku x boleh nak cakap "no", tapi aku kenelah tunjuk perlakuan yang baik kat senior2 staf tu...kalo tak, sure peer evaluation aku teruk nanti...maka bermulalah episod "aku yang baik" dan hebat untuk beberapa minggu.......

slepas aku berjaya mencurik nafas untuk beberapa jam after that program, aku disuruh plak handle bengkel penggubalan silibus baru untuk students middle east....siap aku dilantik menjadi naib pengerusi lagik.....adesss....nak tolak, ustazah yang suruh aku tu mmg baik ngan aku.....hehehhe...lagipon x susah mane pon....just handle event..pastikan semuanya smooth....terime jer!!!!

apabila students amerika ni semuanya bercuti untuk semester musim panas...aku plak berhadapan dengan latihan volleyball yang dasyat!!! dalam masa seminggu tu, latihan volleyball diadakan setiap pagi dan petang...bagi persiapan ke karnival sukan staf antara kampus uitm di terengganu......tapi aku x kisah sangat...sebab aku mmg suke sukan!!! wahhahaa.....maka berangkatlah kami semua ke trengganu selama seminggu......

selepas kalah untuk semua acara yang dipertandingkan....hehehhe....kami kembali ke INTEC dengan azam baru...iaitu tidur!!! hehhee...seronok nye dapat bantal.....dan sekembalinye aku ke INTEC, aku meneruskan aktiviti pengajaran untuk students Middle East plak!!!~

Oklah.....aku bukan nak berceloteh pasal ke"bz"an aku tu sebenarnye....saje je intro pepanjang....senang kalo orang tanye...refer je kat penerangan di atas tadi tu...kann!!!untuk kali ni, aku akan mempostkan berkaitan aktiviti2 yag aku selit2kan didalam kesibukkan aku tu...  supaya aku tau bahawa aku ni masih manusia....

1) Beriadah di Bukit Cerakah..

Aktiviti pertama ni aku wat ngan bebudak umah aku je....saje je nak lepas tension keje...lagipon bukit cerakah tu belakang umah aku je....hehhehe....so...banyaklah mende yang kami wat kat sana....pergi pagi...balik petang....best wo!!!  Aku bercerite gune pic jelah ek….senang sket….zasss….layannnn….

*aktiviti wajib~pose kenang2an*

kami sampai kat bukit cerakah ni agak lewat.....dalam pukol 11 pagi....plan nak tolak awal...tapi terlajak tido...alah janji melayu....biasa ar tu....sampai2 je, kami terus naik bas kayu yang cantik tu...setelah meround2 dengan bas, kami menuju ke rumah 4 musim... 

*musim bunga ar....ingatkan salji....*

*aku nak masuk ke dalam umah tu....bebudak ni plak x kasi....cipet tolll..*

dari situ...kami melangkah ke taman2 dan kolam2 terdekat.....sempat jugaklah aku buat gotong royong kat situ kan......wahahaha.....ade ke patot tempat2 camni dibiakan bersepah....hish...rimas aku......

*gotong royong *

then, Jalan lagik ke serata pelusuk; jumpa benatang2 ni.....

*monyet a.k.a pencurik makanan aku*

*merak yg sumbung lg bungkak...ade ke patot nak patok jari aku...*

*sang kancil dan bayang-bayangnya*

*bebudak umah aku ckp mende ni landak....haiyooo....garang wooo*

*kekuda ku lari gagah berani......sangat!!! cehh..nak suap makanan pon takut..*

*pose kenang2an lagik....suke lah kude tukan....asik2 di ambik pic..*

then, sambung jalan lagik....


*gayat sebenarnye...tu yang x tgk bawah tu...cover macho je tu...*

*rehat penat.... air lupe nak bawak...tinggal dlm kete...*

*pose ala2 video klip - Hati kama.....pedia???!! wahahhaa...*

*try drive this 4-wheel vehicle...padan ngan warna topi aku kan..*

*Balik!!!*

Keluar dr bukit cerakah...kami terus ke tasik SUK sec 10...berkelah....lapar wei...

*jal n ijat yg gile2 gak....*

*ayam goreng+ sandwich..yum..nyum..*

*makanan yang tak habis....aku bagi kekure makan....baling2 mcm cite bawang putih-merah tu....*

2) Bermandi manda di sg kancing

Aktiviti yang ini plak, x dirancang….bangun pagi, terus bebudak umah ajak g mandi air terjun….so, rembat baju dan seluar pendek satu, bawak towel, gerak terusss……layannnnn...


*driver merangkap cameramen!! die je yg tau jalan...*

*x sedap pon.....terpaksa!!!*

(pada minggu yg berbeza..)
sampai kat sg kancing ni agak awal....disebabkan semuanya tak dirancang, maka xdelah rancangan memasak kat umah aku.....maka terpaksalah kami membeli belah kat sana.....sukelah makcik2 tu.......kerana makanannya yg kurang enak itu diborong oleh kami....

*wajib!!!! hehehe....mcm guard plak!!*

*pendakian bermula.....jauh weii...*

selepas berjalan dalam setengah jam, sampailah kami ke puncak.....sevenarnya...blum puncak pon....x larat dah....hehhee....so, apalagi...

*carik port....*

dibawah ini adalah pic2 yg ditangkap oleh encik haodi kat sana.....x larat dah lah nak celoteh...view je ar ek....





















erm....best kan.....siap boleh wat photo shoot....view cantik, air sejuk, dan memang meriah.....masyuk!!! selepas dah naik kecut semua badan...kai pon blah pulang!!!

*kembali menuruni jalan yg jauh tadi.....adesss...*

*cenderamata yg mahal.....huh...*

*walopon mahal....aku tetap gak tawar-menawar ngan encik kedekut tu...last2 x beli pape pom*


Adehhh...sangat penat aku mempost benatang2 ini.....hehehe....takpelah..exercise....lagipon dah lama aku x mempost ape2 kan....so, amiklah...hehehhe...padan muke kene bace pepanjang.....wahahhahaha....papai!!

p/s: aku dah mandi manda dengan riagnya di situ....korang dah ke???? blom kan...???!! hehehhe... 

6 Komen Bernas dan Pedas!!:

@tune® said...

adekah kamu sudah put on weight??

suar putih semasa mandi??

perghhhh

Rizal Hashim said...

cik @tune: incik boyz xnek berat bdn la, dia ni buff n tuff la... kan boy hehe
pasal suar puteh, well... boy la jawabkan hehe

Erm aku dah bc tpi ade pencanggahan fakta disini ye, saya turut berada disana sepanjang aktivit2 dilakukan
hehe sekian

@tune® said...

ryzal...camtu taf ye???
hihihi

anyway...smua pon sexy...auwwwwwwwwww

Boyz said...

taf?? wahaha...perli nampak ryzal....main kasar nampak....

atune...berat badan aku mmg bertambah....visceral fat over 0.1 %.... overweight about 0.9kg...

sexy ke??? perut je sexy....huhuhh...buncit.....wahhaa

Aku Insan Biasa said...

part ko cite pasal ke Bz an ko tu.. a bit show off la.. humm.. so.. blajo2 la hmble down to earth ok.. hahaha...

yg ke-2.. wah..!! ko mmg bz kan.... ade mase plak nk beriadah... mksd aku.. jln sane sini kan.. terserlah ke bz an ko.. huhuhu...

hahahaha.. larikkk....

Boyz said...

wow

 
HANYA AKU © 2007 Template feito por Templates para Você